خدمات مالیاتی

ارائه تمامی خدمات مالیاتی به موسسات و شرکت ها و اشخاص، در مرکز مشاوره مالی و اقتصادی دکتر عباس رفیعی

در سال‌های اخیر، به دلیل پیچیدگی فزاینده قوانین مالیاتی، اهمیت خدمات مالی و مشاوره مالیاتی در ایران به طور قابل توجهی افزایش یافته و توسعه صنعت مشاوره مالیاتی برای رشد اقتصادی کشور و بهبود فضای کسب‌وکار، حیاتی شده است. مفهوم مشاوره مالیاتی از زمان‌های گذشته وجود داشته؛ زیرا در طول تاریخ مالیات‌ها توسط دولت‌ها جمع‌آوری می‌شده است. با این حال، رسمی شدن خدمات مشاوره مالیاتی به عنوان یک حرفه، پیشرفت جدیدتری است. در ایران خدمات مشاوره مالیاتی به دنبال تصویب قوانین مالیاتی جدید شروع شده است. با رشد بخش تجاری در ایران، تقاضا برای مشاوره مالیاتی و کمک در جهت‌یابی از پیچیدگی‌های سیستم مالیاتی نیز افزایش یافته است. امروزه تعداد محدودی از شرکت‌های مشاوره مالیاتی در ایران فعالیت می‌کنند که طیف وسیعی از خدمات را به مشاغل و افراد مختلف ارائه می‌دهند.

خدمات مالیاتی

– تدارک و تدوین اظهارنامه مالیاتی

– تدوین دفاتر قانونی

– ثبت‌نام و تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

– دریافت گواهی ارزش افزوده

– مشاوره مالیاتی در زمینه مالیات عملکرد شرکت‌ها، مالیات تکلیفی، و مالیات بر ارزش افزوده

– تدوین گزارشات فصلی (خرید و فروش) ماده ۱۶۹ مکرر مالیات مستقیم

– تدوین گزارش مالیات حقوق پرسنل

– تدارک و تنظیم صورت معاملات فصلی و ارسال آن در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور

– تهیه و تدوین اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و ثبت آن در سامانه اداره مالیات بر ارزش افزوده

– تدوین دفاتر قانونی از جمله دفتر روزنامه و کل و همچنین دفاتر درآمد و هزینه

– تدارک و تدوین اظهارنامه عملکرد و ارسال آن در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور

– مشارکت در دفاعیات مالیاتی و پیگیری پرونده‌های مالیاتی

خدمات مالی و حسابداری

– انجام تمامی امور حسابداری شرکت‌های بازرگانی، شرکت‌های پیمانکاری، شرکت‌های تولیدی و صنعتی، و فروشگاه‌ها

– استقرار نماینده و کادر حسابداری در سطوح مختلف بر اساس نیاز شرکت، به صورت پاره وقت، تمام وقت و پروژه‌ای

– نظارت بر واحد مالی جهت کنترل اسناد حسابداری

– ساماندهی و به‌روزرسانی حساب‌های معوق

– تهیه، نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی فنی انواع نرم‌افزارهای حسابداری و شبکه

– پیاده‌سازی سیستم‌های اطلاعاتی

– بستن حساب‌ها و تهیه صورت‌های مالی

– ثبت سند‌ها و مدارک حسابداری به صورت سیستماتیک و خودکار و همچنین آرشیو‌گذاری اسناد حسابداری

– تهیه گزارشات مالی میان‌دوره و سالیانه و تهیه صورت‌های مالی

– نظارت و کنترل مداوم بر حساب‌ها

خدمات اداری، کارمندان و سازمانی

– انجام امور کارگزینی و استخدامی

– تنظیم و انعقاد انواع قراردادهای کاری مدت معین کارکنان، از جمله قراردادهای آزمایشی، تمدیدی، تجدیدی، مشاوره، انتقال، جابجایی و خاتمه خدمت کارکنان، طبق ضوابط و دستورالعمل‌های وزارت کار

– تهیه پرونده پرسنلی به صورت دستی و خودکار و نگهداری امن و محرمانه از محتویات آن

– ثبت نام بیمه‌ای افراد، تهیه و ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی

– ثبت، تهیه و تنظیم کارکرد کارکنان و ثبت مرخصی‌ها و غیبت‌های روزانه و ساعتی کارکنان، شامل ماموریت، اضافه‌کاری، شب‌کاری، نوبت‌کاری، جمعه‌کاری و سایر موارد قانونی

– نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی انواع دستگاه‌های ساعت‌زنی و ورود و خروج کارکنان

– تهیه لیست‌های حقوق و مزایای کارکنان، تهیه لیست‌های بیمه‌ای و پرداخت حقوق و مزایای ماهیانه کارکنان و تهیه و توزیع فیش حقوق به نیابت از کارفرما

– انجام امور مربوط به صدور و تمدید دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی

مشاوره خدمات حسابرسی

– مشاوره حسابرسی برای صورت‌های مالی

– مشاوره حسابرسی داخلی

– بررسی اجمالی صورت‌های مالی

– مشاوره حسابرسی مالیاتی

– حسابرسی عملیاتی و اجرای روش‌های توافقی در رسیدگی به صورت‌های مالی

– ارائه گزارش‌های حسابرسی برای صورت‌های مالی شرکت به بانک‌ها به‌منظور دریافت وام و تسهیلات بانکی

 خدمات مالی چیست؟ و چرا به این خدمات نیازمندیم

در دنیای امروزی، با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی و ارتباطات، مفهوم خدمات مالی بسیار گسترده و پیچیده شده است. از اعتبارات بانکی تا امور بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری، خدمات مالی تأثیر فراگیری بر زندگی مردم دارند. اما منظور از خدمات مالی چیست؟

اولین گام در درک منظور از خدمات مالی، تعریف این مفهوم است. خدمات مالی هرگونه خدماتی هستند که به مدیریت پول و سرمایه‌های مالی کمک می‌کنند. این خدمات شامل یک طیف گسترده از فعالیت‌ها از جمله بانکداری، بیمه، سرمایه‌گذاری، مدیریت دارایی‌ها و مالیات می‌شوند.

خدمات مالی در واقع مجموعه ای از فعالیت ها مالی، حسابداری، حسابرسی، و سرمایه گذاری است که مرکز مشاوره مالی و اقتصادی دکتر عباس رفیعی می تواند در اختیار تمامی افراد و شرکت هایی که مشمول قانون کار، قانون مالیات مستقیم، قانون تجارت، قانون تامین اجتماعی و قانون مقررات و صادرات و واردات، قرار دهد و آن‌ها را نسبت به تکالیفی که قانون برایشان معین کرده، پاسخگو کند.

تمام اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی یا نیمه دولتی و حتی دولتی که مشمول مالیات و قانون کار هستند، نسبت به تکالیفی که قانون مشخص کرده، مسئول بوده و باید در مقابل عملکرد سالانه خود، مسئولیت پاسخگویی نسبت به مقررات را بپذیرند. تکالیف از پرداخت حقوق و دستمزد و بیمه و مالیات پرسنل گرفته تا پرداخت مالیات، گزارش معاملات فصلی و ارزش افزوده، تنظیم صورت‌های مالی و تحریر دفاتر قانون بر اساس آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های اجرایی را شامل می‌شود.

به عبارتی، افراد حقیقی یا حقوقی که وظیفه پاسخ‌گویی به نهادهای دولتی کشور از جمله بیمه، قانون کار، سازمان امور مالیاتی و سایر وزارت‌خانه‌های مرتبط با کسب و کارشان را بر عهده دارند. ، بایستی در طول ماه و فصل و سال، گزارش عملکرد فعالیت خود را طبق استانداردها و فرمت‌هایی که قانون تعیین می‌کند، ارائه کرده و مفاصا حساب بیمه و مالیات و تسویه حساب‌های قانونی را دریافت کنند تا فعالیت آن‌ها مصداق پولشویی و عدم شفافیت و مشمول جرایم پیش‌بینی شده نشود.

حجم کار متخصصان مالیاتی و بیمه‌پردازان در طول ماه، فصل و سال به شدت بالا است و تنوع فعالیت‌ها باعث می‌شود که برخی شرکت‌ها یا پیمانکاران بخش خصوصی، قادر نباشند یک واحد مستقل در زمینه مدیریت حساب و اسناد خود راه‌اندازی و مدیریت کنند. این مسئله، به خصوص نیازمند اطلاعات دقیق درباره نوع کسب و کار و بخشنامه‌های ماهانه است.

به این منظور، خدمات مالی و حسابرسی که موسسات فعال در این عرصه ارائه می‌دهند، در دستور کار مودیان مالیاتی قرار می‌گیرد تا چنین اموری را برون‌سپاری کرده و از خدمات فعالان تخصصی حوزه مالی و مالیاتی و بیمه بهره‌مند شوند.

ناگفته پیداست که متخصصان خدمات مالی، به واسطه اشراف اطلاعاتی بر قانون کار و بیمه و مالیات و موضوعاتی که شرکت‌ها در طول سال با آن روبرو هستند، سریع‌تر و راحت‌تر و با هزینه کم‌تر، قادر به تنظیم امور مالی به منظور پاسخ‌گو نشان دادن شرکت/موسسه به نهادهای قانونی هستند. این امور، هزینه‌تمام‌شده مدیریت امور مالی یک بنگاه را کاهش داده و آن را مشمول بخشودگی‌های مالیاتی و معافیت‌ها و هم‌چنین ضرایب خوش‌حسابی در تخفیف‌های مالیاتی می‌کند.

هر چقدر تنظیم اسناد مالی و دفاتر قانونی و مدیریت صحیح و موثر امور مالی یک شرکت، بر اساس استانداردهایی با بالاترین سطح شفافیت و صداقت انجام شود. ، توان افزایی مالی و مدیریتی شرکت افزایش یافته و اهرم مالی خوبی برای کسب تسهیلات از بانک‌ها و نهادهای دولتی می‌شود.

بنابراین، شما به عنوان یک شخص حقیقی یا حقوقی که تکلیف قانونی بر عهده دارید، بهتر است با برون‌سپاری امور مالی خود به مرکز مشاوره مالی و اقتصادی دکتر عباس رفیعی، تمرکز مجموعه را از مسائل مالی به مسائل عملیاتی و وظیفه‌ذاتی سازمان متمرکز کرده تا مجموعه‌ای حرفه‌ای و تخصصی خوش‌سابقه، بتواند امور مالی مجموعه را به سرمنزل مقصود برساند.

بسیار اتفاق افتاده است که کارآفرینان جوان به خصوص استارت‌آپ‌ها و موسساتی که توسط دانش‌آموختگان تازه وارد دانشگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود، به دلیل عدم اطلاع از مفاد قانون و بی‌اطلاعی از تکالیف قانونی، محروم از بخشودگی‌ها و معافیت‌های پیش‌بینی شده در قانون شده و گاهاً ظرف کم‌تر از ۳ سال، به دلیل سردرگمی پرونده‌های بیمه و مالیات، عطای فعالیت تجاری را به لقایش بخشیده و شرکت را ورشکست یا منحل اعلام می‌کنند.

مرکز مشاوره مالی و اقتصادی دکتر عباس رفیعی با سال‌های تجربه و استفاده از کادری مجرب و با اتکا به مستندات تجربه‌های پیشین در ارائه خدمات به صدها شرکت و پیمانکار سراسر کشور، آماده است تا یار و یاور استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های پیمانکاری و فروشگاه‌های کوچک و بزرگ در سراسر کشور شود تا آنان را در این مسیر پرفراز و نشیب، همراهی کند.

قوانینی که شرکت ها باید از آن آگاه باشند و موظف به رعایت آن هستند

در صورت ثبت شرکت با مسئولیت محدود یا سهامی عام یا تعاونی یا موسسه فرهنگی و هنری، از شما خواسته می‌شود که حداقل یکبار، متن کامل قوانین زیر را مطالعه نمایید تا در فعالیت حال و آینده بنگاه تجاری خود، با کمترین سطح معضلات قانونی ناشی از عدم اطلاع از تکالیف قانونی، مواجه نشوید:

  1. قانون کار جمهوری اسلامی
  2. قانون تامین اجتماعی
  3. قانون مقررات صادرات و واردات
  4. قانون تجارت ایران
  5. قانون مقررات مناقصات و مزایدات کشور
  6. قانون مناطق آزاد تجاری
  7. قانون مالیات های مستقیم
  8. مقررات و دستورالعمل‌های مرتبط با مالیات بر ارزش افزوده
  9. دستورالعمل‌ها و مقررات مرتبط با ارائه گزارش معاملات فصلی
  10. قانون تجارت الکترونیک
  11. قانون جرایم رایانه‌ای
  12. قانون چک
  13. مقررات مرتبط با بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری

مطالعه قوانین و بخشنامه‌های فوق، از جمله ضروری‌ترین کارهای مطالعاتی است که مدیران بخش‌های مختلف یک شرکت، به خصوص هیات مدیره و مدیرعامل، بایستی در برنامه‌های فصلی و سالانه خود قرار دهند تا با یادآوری مجدد مواد و تبصره‌ها، در جرایم و تکالیف قانونی بنگاه در برابر نهادهای مختلف از بیمه تا مالیات و بانک و سازمان‌های دولتی به صورت متناوب آشنا شوند.

گاهی یک عدم اطلاع کوچک از یک بند مهم در فلان قانون، ضررهای میلیونی را به بنگاه وارد می‌کند که استخدام وکیل و مشاور مالی و حقوقی هم، قادر به تامین منافع بنگاه در میان مدت نیست.

قوانینی-که-شرکت-ها-باید-از-آن-آگاه-باشند-و-موظف-به-رعایت-آن-هستند

خدمات مالیاتی که همه می توانند از آن استفاده کنند

خدمات مالیاتی مرکز مشاوره مالی و اقتصادی دکتر عباس رفیعی که همه شرکت ها، بنگاه های اقتصادی بزرگ و کوچک و حتی افراد می توانند از آن استفاده کنند.

1) خدمات مالیاتی شامل تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی و دفاتر قانونی

اگر تحت قوانین مالیات مستقیم فعالیت دارید و به عنوان مشمول مالیات محسوب می‌شوید، لازم است که همزمان با ثبت شرکت،کد اقتصادی   و شناسه ملی در حوزه مالیاتی و در محدوده محل اشتغال (محدوده دفتر مرکزی) را ثبت نمایید. امروزه بسیاری از تکالیف مالیاتی مشمولان بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات مالیاتی و بدون استفاده از کاغذ و تکمیل فرم‌ها، قابل انجام است. کافیست کد کاربری و رمز عبور خود را دریافت و وارد سامانه‌های مربوطه شوید و تکالیف خود را بر اساس مالیات، حقوق و بیمه اظهاری کنید.

یکی از مهم‌ترین کارهای مشمولان، ارائه اظهارنامه مالیاتی است که باید ۴ ماه پس از پایان سال مالی تحویل داده شود. تنظیم اظهارنامه مالیاتی، باید منطبق بر تنظیم صورتهای مالی و ثبت رویدادهای مالی به تاریخ وقوع و بر اساس استانداردهای حسابداری و در بستر چرخه حسابداری انجام شود که وظیفه کارشناسان ارشد حسابداری است.

حتی اگر شرکت شما فعالیتی ندارد، لازم است دفاتر قانونی پلمپ شده را دریافت کنید. اظهارنامه را در موعد مقرر تحویل داده تا از مجازات عدم ارائه آن و جریمه عدم پرداخت مربوط به عدم ارائه آن جلوگیری شود.

تنظیم دفاتر قانونی، یکی از مشکلات فراگیر بنگاه‌هاست که باید به کاردان سپرده شود. رد دفاتر، بنگاه را محروم از بخشودگی‌های قانونی می‌کند و ضررهای مالی بسیاری را به ارمغان می‌آورد. دفاتر باید طبق آیین‌نامه اجرایی تحریر دفاتر قانونی تنظیم شوند که از خدمات مالی موسسات حسابداری و حسابرسی محسوب می‌شود.

خدمات مالیاتی شامل تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی و دفاتر قانونی

2) خدمات مالیاتی ثبت نام و تهیه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

خدمات مالیاتی در زمینه ثبت و تدوین اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده به همراه محاسبه و پرداخت آن در مهلت مقرر، چندین سال است که به یکی از اصلی‌ترین مسائل بسیاری از مالیات‌داران محترم در سراسر کشور تبدیل شده است و هنوز بخش قابل توجهی از آن‌ها، به درستی این قانون را درک نمی‌کنند. گاهی اوقات با مواجهه ما با فاکتورهای نادرست و شایع و عدم آشنایی مالیات‌داران با تکالیف قانونی این حوزه، متاسفانه سالانه، صدها هزار تومان تا صدها میلیون تومان دارایی موسسات و بنگاه‌های مختلف به دلیل بی‌اطلاعی از قوانین و فرمت‌های مربوطه، از دست می‌رود.

تهیه و ارائه اظهارنامه مالیاتی بر ارزش افزوده و پرداخت به موقع آن و ثبت سیستمی آن، یکی از مسائل مهمی است که در فهرست خدمات مالی موسسات حسابداری و حسابرسی قرار می‌گیرد تا با برون‌سپاری این تکلیف قانونی، با آرامش، ماموریت‌های خود را در راستای رسیدن به اهداف سازمانی، اداره کنید و درگیر مسائل مالیاتی نشوید.

دریافت گواهی ارزش افزوده، یکی از مهم‌ترین وظایف سالانه بنگاه‌های مشمول است که گاهی، تسویه حساب نهایی پیمانکاران به دریافت گواهی ارزش افزوده وابسته است.

خدمات مالیاتی ثبت نام و تهیه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

3) خدمات مالیاتی در زمینه مالیات و عملکرد مالی شرکت‌ها و تکلیفات مالیاتی

مالیات تکلیفی و مالیات عملکرد، دو مسئله‌ای هستند که تمامی شرکت‌ها در هر صنعتی در سراسر کشور با آن مواجه هستند. آن‌ها باید هر ماه و هر سال، مالیات تکلیفی و عملکرد را محاسبه کرده، اسناد مربوطه را تهیه و واریز می‌کنند و نسبت به آن‌ها پاسخگو باشند. موسسات حسابداری و حسابرسی، با توجه به هزینه‌های قابل قبول و تهیه صورت‌های مالی و تنظیم دفاتر قانونی، به عنوان مشاور و مجری امور مربوط به مالیات عملکرد و مالیات تکلیفی مودیان محترم، فعالیت می‌کنند.

خدمات مالیاتی در زمینه مالیات و عملکرد مالی شرکت‌ها و تکلیفات مالیاتی

4) خدمات مالیاتی در زمینه تهیه گزارشات فصلی مطابق ماده ۱۶۹ قانون مالیات مستقیم

از تکالیف مالیاتی بنگاه‌های مشمول، تنظیم گزارش فصلی مطابق ماده صد و شصت و نه مکرر مالیات مستقیم است. بر اساس این قانون، هر فردی که موظف به ثبت نام در نظام مالیاتی است، باید جهت انجام معاملات، صورت حسابی طبق فرمت دارایی ارائه کند و شماره اقتصادی خود و طرف معامله را در صورت حساب قید کند. این اطلاعات باید در اسناد مالی مربوطه نیز منعکس شود.

عدم انجام تکلیف مذکور، منجر به جریمه‌ای معادل ۲ درصد ارزش معامله می‌شود و عدم ارائه فهرست معاملات انجام شده نیز با جریمه‌ای معادل ۱ درصد معاملاتی که فهرست آن‌ها ارائه نشده، همراه خواهد بود. البته، ماده مذکور استثنائات و بخشودگی‌هایی دارد که حسابداران و حسابرسان با توجه به تجربه‌های گذشته مودیان، بنگاه‌ها را از مزیت‌های آن بهره‌مند می‌کنند.

در ماده صد و شصت و نه مکرر نیز بر شفافیت فعالیت‌های اقتصادی در نظام یکپارچه مالیاتی تاکید شده و همه اشخاص حقیقی یا حقوقی مشمول، باید اطلاعات هویتی و اطلاعات معاملات خود را در سامانه ثبت نمایند.

توجه داشته باشید که یکی از خدمات مالیاتی مهم، مربوط به تنظیم گزارش فصلی ماده صد و شصت و نه مکرر مالیات مستقیم است که بر اساس بندهای زیر صورت می‌گیرد:

ثبت اطلاعات هویتی مودیان شامل:

– اطلاعات هویتی و مکانی

– ارائه هر گونه مجوز فعالیت اقتصادی و همچنین مجوزهای مربوط به انجام معاملات تجاری و عقد قراردادها

ثبت اطلاعات معاملاتی اشخاص شامل:

  • معاملات (خرید و فروش دارایی‌ها، کالاها و خدمات)
  • تجارت خارجی (واردات و صادرات کالاها و خدمات)
  • قراردادهای مربوط به انجام معاملات و فعالیت‌های تجاری را منظور کنید.
  • قراردادهای مربوط به انجام عملیات پیمانکاری و هرگونه خدمات را در نظر بگیرید.
  • اطلاعات مربوط به معاملات خرید و فروش ارز و سکه و طلا را در نظر بگیرید.
  •  اطلاعات مربوط به انواع بیمه‌نامه‌های صادره و خسارات پرداخت شده را در نظر بگیرید.
  •  اطلاعات مربوط به حمل و نقل بار و مسافران را در بارنامه و صورت وضعیت مربوط ثبت کنید.

اطلاعات مالی، پولی و اعتباری و سرمایه‌ای اشخاص شامل:

  •  جمع گردش سالانه (دوره مالی) نقل و انتقال سهام و سایر اوراق‌ بهادار
  •  مجموع گردش و موجودی سالانه (دوره مالی) انواع حساب‌های بانکی را ثبت کنید.
  •  موجودی و جمع گردش سالانه (دوره مالی) انواع سپرده‌ها و درآمد حاصل از آن‌ها را ثبت کنید.

موارد ۲۰ گانه فوق‌الذکر، موضوعات تخصصی هستند که باید توسط یک موسسه حسابداری و حسابرسی با تجربه برای بنگاه‌ها مورد اجرا قرار گیرد تا تکلیفشان را در برابر ماده صد و شصت و نه مکرر اجرا کنند.

خدمات مالیاتی در زمینه تهیه گزارشات فصلی مطابق ماده ۱۶۹ قانون مالیات مستقیم

5) خدمات مالیاتی مربوط به تنظیم گزارش مالیات حقوق پرسنل را فراهم کنید

حتما آگاه هستید که هر ماه، مودیان مالیاتی سه وظیفه مهم دارند:

  1. ارسال گزارش فصلی دوره قبل تا نیمه هر فصل (به عنوان مثال، تا 15 مرداد برای دوره بهار)
  2. ارسال گزارش مالیات حقوق ماه گذشته پرسنل تا پایان ماه
  3. ارسال لیست حق بیمه ماه گذشته پرسنل تا پایان ماه

در صورت عدم ارسال گزارشات فوق در مهلت مقرر، مشمول جریمه عدم ارائه گزارش و جریمه عدم پرداخت به شرح زیر خواهید بود:

  •  جریمه عدم ارائه گزارش فصلی: 1 درصد مبلغ معامله
  •  جریمه عدم پرداخت: 2 درصد مبلغ معامله
  •  جریمه عدم ارائه لیست مالیات حقوق ماه قبل پرسنل: 2 درصد حقوق پرداختی
  •  جریمه عدم پرداخت: 10 درصد مالیات متعلقه و 2 درصد دیرکرد به ازای هر ماه
  •  جریمه عدم ارائه لیست حق بیمه ماه قبل پرسنل: 10 درصد حق بیمه متعلقه
  •  جریمه عدم پرداخت: 2 درصد دیرکرد به صورت ماهانه و محرومیت از رد کردن لیست بیمه تا زمان پرداخت حق بیمه ماه قبل

توجه داشته باشید که این 3 وظیفه، در صورتی که در مهلت مقرر انجام نشود، مشمول 2 نوع جریمه است که برای بنگاه‌های متوسط و بزرگ، می‌تواند ماهانه میلیون‌ها تومان جریمه ایجاد کند و منابع مالی بنگاه را تهدید کند. از خدمات مالیاتی سریع و دقیق و فناورانه مرکز مشاوره مالی و اقتصادی دکتر عباس رفیعی، ارائه دقیق و سریع گزارش فصلی، لیست مالیات حقوق پرسنل و تنظیم و ارسال لیست حق بیمه پرسنل است تا مشمول جرایم مربوطه نشوید.

خدمات مالیاتی مربوط به تنظیم گزارش مالیات حقوق پرسنل را فراهم کنید

 6) خدمات مالیاتی در زمینه تهیه و تنظیم گزارش فصلی معاملات و ارسال آن به سامانه سازمان امور مالیاتی

گزارشات فصلی، از جمله اقداماتی است که شرکت ها هر ۹۰ روز یک بار، ملزم به ارائه آن تا ۴۵ روز پس از پایان هرفصل هستند.

عدم ارائه، باعث مشمول شدن در جریمه‌ای معادل ۱ درصد از مبلغ معامله می‌شود و عدم پرداخت، موجب جریمه‌ای به میزان ۲ درصد از مبلغ معامله خواهد شد. تنظیم صورت معاملات فصلی، نیازمند کار دقیق و حرفه‌ای است تا بنگاه، با مشکلی مواجه نشود.

در رد کردن صورت معاملات فصلی، بایستی حد نصاب معاملات کوچک را بدانید.

از جمله خدمات مالیاتی مهمی که شرکت ها باید در نظر داشته باشند، ارائه گزارش معاملات فصلی به صورت اینترنتی است که بایستی  توسط مشاوران مالی مجرب ارائه دهنده خدمات مالی صورت بگیرد تا مشمول جرایم قانونی نشوید.

خدمات مالیاتی در زمینه تهیه و تنظیم گزارش فصلی معاملات و ارسال آن به سامانه سازمان امور مالیاتی

7) خدمات مالیاتی مرتبط با تنظیم و تدوین دفاتر روزانه، دفاتر کل، و دفاتر درآمد و هزینه

خدمات مالیاتی متداول که موسسات حسابداری برای بنگاه‌ها و اشخاص مشمول مالیات فراهم می‌کنند، شامل تنظیم دفاتر قانونی بر اساس آیین‌نامه‌های اجرایی تدوین دفاتر روزانه و کل می‌باشد. عدم رعایت دقیق استانداردهای حسابداری و انتظارات ممیزان، منجر به رد دفاتر و محرومیت از مزایا و معافیت‌ها می‌شود. بنابراین، یکی از مهم‌ترین خدمات مالیاتی که از موسسات حسابداری دریافت خواهید کرد، تهیه دقیق دفاتر به منظور دفاع از عملکرد مالی یک ساله است.

همانطور که می‌دانید، پذیرش دفاتر به مدت ۳ سال، موجب دریافت جایزه خوش‌حسابی می‌شود که مالیات تکلیفی شما را در سال‌های گذشته کاهش می‌دهد و پرستیژ شرکت را افزایش می‌دهد.

خدمات مالیاتی مرتبط با تنظیم و تدوین دفاتر روزانه، دفاتر کل، و دفاتر درآمد و هزینه

8) خدمات مالیاتی برای تنظیم اظهارنامه عملکرد

در بین خدمات مالیاتی رایج که شرکت‌ها به صورت خارج از سازمان از موسسات حسابداری دریافت می‌کنند، تهیه، تنظیم و ارسال اظهارنامه عملکرد به سامانه سازمان امور مالیاتی از جمله آنهاست. گاهاً، بر اساس برگه‌های تشخیص صادر شده توسط ممیزان، مودیان اعتراض به ارقام برگه تشخیص داده و درخواست آنها به کمیسیون حل اختلاف و کمیسیون عالی ارجاع می‌شود.

دفاع قانونی، مشروع و مستند و مستدل از اعتراض مکتوب مودیان در اداره دارایی، عملکردی تخصصی است که موسسات حسابداری و حسابرسی حرفه‌ای مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرند. برای شرکت در جلسات دفاعیه پرونده‌های مالیاتی خود و پیگیری آنها، از خدمات تخصصی مرکز مشاوره مالی و اقتصادی دکتر عباس رفیعی استفاده کنید.

هزینه‌هایی که به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مالی پرداخت می‌کنید نسبت به بخشودگی‌ها، معافیت‌ها و پرداخت کمتر مالیات تکلیفی و حفظ منابع مالی و قدرت نقدینگی بنگاه، مقدار قابل توجهی ندارد. این هزینه‌ها را به عنوان سرمایه‌گذاری بلندمدت در نظر بگیرید و از خدمات مالی مجموعه‌های حرفه‌ای برای برون‌سپاری مدیریت تکالیف قانونی در حوزه بیمه و مالیات و امثال آن بهره مند شوید تا بهره‌وری بنگاه ارتقا یابد.

تجارب، دیدگاه‌ها و پرسش‌های خود را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

خدمات مالیاتی برای تنظیم اظهارنامه عملکرد

دیدگاهتان را بنویسید